تایتل قالب


کلاهبرداری با کارتخوان 

هرجا که گردش مالی باشد تخلفات مالی هم هست. کارتخوان اگرچه پول به معنای فیزیکی را حذف کرده و همین باعث افزایش چند صد برابری امنیت خرید و فروش‌ها شده است، خودش به عنوان رابط مستقیم پول گاهی در معرض سوء استفاده قرار می‌گیرد. نباید فراموش کنیم که یک ذهن بیمار می‌تواند حتی از یک چاقوی میوه‌خوری یا یک خودکار استفاده نامتعارف کرده و این سوء استفاده، به کارکرد اصلی آن ابزار، ارتباط مستقیم ندارد. این مطلب اگرچه اشاره به روش‌های سودجویی از کارت خوان سیاردارد، هدفش ایجاد شناخت بیشتر برای دارندگان دستگاه‌ کارت خوان است. بسیاری از سودجویی‌ها و تخلفات مالی عملاً ارتباط مستقیم و چندانی با صاحب دستگاه کارتخوان ندارد با این حال اطلاع از آن کمک می‌کند استفاده از این وسیله کارآمد با اطمینان بیشتری انجام شود.

استفاده از کارت‌های سرقتی یا جعلی

ممکن است شخصی با کارتی که متعلق به خودش نیست از کارت خوان فروشگاهی خرید کند. این کارت ممکن است سرقتی یا در مواردی نادر جعلی باشد. در چنین شرایطی هیچ مسئولیتی متوجه فروشنده و صاحب کارت خوان نیست. مانند اینکه شخصی با پول دزدی خرید کند. فقط ممکن است در صورت نیاز مرجع قضایی، از فروشنده درخواست اطلاعات یا استعلام شود. که قطعاً چنین درخواستی به صورت کاملاً رسمی و مکتوب خواهد بود. لازم به ذکر است که این روش شایع‌ترین نوع تخلفی است که به‌ واسطه کارتخوان انجام می‌شود. جعل کارت بانکی نیاز به تخصص و تجهیزات زیادی دارد و در موارد بسیار خاص و محدود دیده شده است که شخصی بتواند کارت بانکی جعل کند. با این حال و با توجه به جذابیت موضوع سرقت پول، کلاهبرداران سراغ هر ترفندی برای سرقت خواهند رفت و کارت‌های بانکی هم از این قاعده مستثنا نیستند. لازم است فروشنده مطلع باشد در صورتی که فردی با کارت جعلی از کارت خوان آن‌ها خریداری کرد هیچ مسئولیت مستقیمی متوجه آن‌ها نیست، با این حال بهتر است محل استفاده از کارتخوان در دید دوربین‌های مستقیم دوربین‌های مداربسته باشد.

پوز سیار

دستگاه کارت خوان سیار

تعویض و تحویل رسید جعلی با رسید اصلی

این شگرد اگرچه قدیمی است ممکن است هنوز توسط بعضی از سودجویان مورد استفاده قرار گیرد. روش کار سارق به این صورت است که قیمت کالایی را قبلاً از فروشنده استعلام می‌کنند. بعدا به شکلی رسیدی مشابه رسید کاغذی آن دستگاه شبیه‌سازی می‌کنند. ممکن است به بهانه‌هایی مانند استعلام موجودی و موارد دیگر، نمونه رسید دستگاه را برای این منظور بدست آَورند. سپس به فروشگاه مراجعه می‌کنند و به صورت واقعی خرید می‌کنند اما مبلغ اصلی را وارد نکرده و با مبلغ ناچیزی عملیات پرداخت را انجام می‌دهند. پس از آن بلافاصله رسید کاغذی جعلی از قبل آماده شده را به فروشنده تحویل می‌دهند.لازم به ذکر است این شیوه‌ کلاهبرداری معمولاً برای کالاهای کم حجم باارزش مالی بالا مانند طلا، جواهرات یا گوشی موبایل بیشتر انجام می‌شود. کافیست فروشنده بعد از هر خرید از طریق استعلام آخرین تراکنش، پس از کارت کشیدن مشتری از انتقال کامل وجه کالای یاد شده به حساب خود اطمینان حاصل کرده و بعد از آن کالا را به مشتری تحویل دهد.

سرقت کارت مشتریان توسط مشتری نماها

شیوه‌ای که اگرچه باز هیچ مسئولیت مستقیمی متوجه فروشنده نمی‌کند تاثیرگرفته از رفتار فروشنده است. سارقین مشتری‌نما اقدام به مراجعه به فروشگاه‌هایی می‌کنند که در آن فروشنده با پرسیدن رمز کارت مشتری خود اقدام به کشیدن مبلغ مورد نظر می‌کنند. آن‌ها پس از انتخاب قربانی خود، منتظر می‌مانند که کارت خود را به فروشنده بدهد و رمز را بگوید. بلافاصله رمز را به خاطر سپرده و با قربانی از فروشگاه خارج می‌شوند تا بتوانند در موقعیتی مناسب کارت مشتری را سرقت کرده و از آن سوء استفاده کنند.هترین روش ناکام گذاشتن این کلاهبرداران ایجاد فضایی است که مشتری خودش در امینت خاطر رمز عبور خود را وارد کند. اگر به هر دلیلی نیاز هست کارت خوان در محدوده فروشنده باشد کافیست از یک صفحه کلید جانبی (پین‌پد) برای وارد کردن رمز عبور مشتری استفاده کنید.

پوز سیار

دریافت وجه نقد از فروشنده

کارت عابر بانک به سرعت قابل مسدود کردن است. بنابراین متخلفین زمان کمی برای حداکثر برداشت غیرمجاز و سوء استفاده از آن را دارند. در چنین مواقعی ممکن است فردی به فروشگاهی مراجعه کرده و با داستانسرایی و حتی تطمیع، فروشنده را متقاعد کند که در قبال کارت کشیدن، وجه نقد دریافت کند. توصیه می‌شود هنگام چنین درخواستی متقاضی را به دستگاه خودپرداز یا بانک هدایت کنید و از انجام چنین کاری خودداری نمایید. قطعاً موارد ذکر شده تنها نمونه‌های کلاهبرداری با دستگاه کارت خوان سیارنیست و نخواهد بود. به عنوان یک مالک دستگاه همواره آخرین نکات ایمنی اعلام شده از طرف شرکت پشتیبانی و یا محتوای مندرج در رسانه‌های رسمی را مد نظر قرار دهید تا طعمه سودجویی این افراد قرار نگیرید. اگر نسبت به موارد فوق یا ایمنی کارتخوان سوال یا اطلاعات بیشتری مدنظرتان است با همکارن ما تماس بگیرید.

 

 


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

دستگاه کارت خوان سیار

خرید کارت خوان سیار راهی جهت تسهیل تراکنش های شما... پس همین الان برای تهیه‌ کارتخوان خود اقدام کنید..

اگر میخواهید خود و مشتریانتان، خرید و فروشی آسان داشته باشید که موجب رضایت هردو و تسریع در انجام تراکنش های مالی شما شود اقدام به خرید کارت خوان سیار کنید همین الان دست به کار شوید و یک کارتخوان برای خود تهیه کنید...