تایتل قالب


این نگرش که دستگاه کارتخوان را تنها ابزار سهولت پرداخت برای راحتی مشتری معرفی می‌کند باعث شده است که بسیاری از کسب و کارها از مزیت‌های خاص دستگاه کارت خوان کمتر مطلع باشند. کارتخوان ابزاری برای سهولت داد و ستد یا به زبانی دقیق‌تر بهترین و کاربردی‌ترین ابزار تراکنش‌های خرد در تجارت الکترونیک است. و فروشنده و مشتری هر دو از منافع آن بهرمند می‌شوند. در صورتی که به تازگی دستگاه کارتخوان سیار تهیه کرده‌اید یا به دنبال کسب اطلاع برای خرید کارت خوان سیار به این مطلب رسیدید، چه خوب است بدانید که تراکنش تنها امکان و مزیت این دستگاه نیست. فروشنده‌ها می‌توانند با استفاد از امکانات آخرین نسل دستگاه کارتخوان که در ادامه این مطلب به آن اشاره خواهیم کرد، کسب و کار راحت‌تری را تجربه کنند.

استفاده از چند حساب در یک کارتخوان

نسل قدیمی‌تر دستگاه کارت خوان تنها از یک حساب پذیرنده پشتیبانی می‌کردند اما کارتخوان‌ جدید بسته به نوع و مدل قادر به پشتیبانی و اتصال به چند حساب مستقل را دارد. پرداخت چندحسابی صاحب دستگاه را قادر می‌سازد با انتخاب شماره حسابِ دلخواه تراکنش‌های مشتریان را به حساب مدنظر خود هدایت کنند. این قابلیت برای مراکز پخش و همچنین مراکزی که چند فروشنده یا شریک تجاری دارند بسیار کارآمد و در مدیریت حساب‌ها تاثیرگذار است. پرداخت به صورت چندحسابی می‌تواند به صورت درصدی و کاملا خودکار انجام شود، یعنی به محض انجام تراکنش از طرف مشتری، مبلغ تراکنش به صورت خودکار و بر اساس درصد تعیین شده به حساب‌های تعریف شده انتقال می‌یابد.

امکان استفاده از کد یا شناسه پرداخت

برای حساب‌های بانکی که دارای کد یا شناسه پرداخت هستند قابلیتی ارزشمند دیگری است که در کارت خوان سیار نسل جدید قابل استفاده است. شناسه‌دار کردن پرداخت‌ها باعث می‌شود پیگیری و ردیابی کردن تراکنش‌های به یک حساب ساده‌تر و تفکیک‌پذیر باشد برای همین است که قبوض پرداختی انرژی همه دارای شناسه هستند. با پیشرفت بانکداری الکترونیک مشتریان حقیقی نیز به تدریج به اهمیت این امکان پی برده و پرداخت‌های شناسه‌دار محبوبیت و افزایش بیشتری خواهد یافت.

اتصال به دستگاه بارکدخوان و QR

نسل قبلی دستگاه‌ کارتخوان قادر به پشتیبانی و اتصال مستقیم به دستگاه بارکدخوان نبودند. نیاز به سخت‌افزار و نرم‌افزار جانبی به عنوان مانعی برای استفاده از دستگاه بارکدخوان محسوب می‌شد. از طرف دیگر برخی از فروشندگان تصور می‌کنند باید مانند مراکز خرید بزرگ یا سوپرمارکت‌ها دارای طیف وسیعی از خرده‌محصولات باشند تا دستگاه بارکدخوان به سهولت کسب و کار آنها کمک کند. در صورتی که کارت خوان‌ نسل امروز قادر به اتصال مستقیم به بارکدخوان و اسکنر QR هستند. اگر چه وجود یک سیستم جانبی مدیریت ورود محصولات به صندوق و حسابداری مرتبط با آن را آسانتر می‌کند برای فروشگاه‌های تک محصول یا دارای تنوع کم کالا اتصال مستقیم کارت خوان به دستگاه بارکدخوان قابلیت ارزشمندی است.

بانک‌ها و سخت‌افزارهای پشتیبانی کننده فناوری NFC با حذف تدریجی کارتهای بانکی استفاده از پوز سیار که بتوان این گروه از خدمات جدید را پشتیبانی کند را جدی‌تر می‌کند. فناوری NFC و QR در کارت خوان‌ سیار نسل جدید وجود دارد با این حساب نیازی نیست در آینده برای مجهز کردن فروشگاه به فناوری‌های روز برای دستگاه جدید هزینه کرد. خرید دستگاه کارت خوان سیار که این دو فناوری را علاوه بر امکانات پیش‌فرض خود پشتیبانی کند مزیتی است که در هنگام خرید بهتر است به آن توجه کنید.قابلیت اتصال به چاپگر دوم چاپگرهای حرارتی موجود در روی دستگاه‌ کارتخوان باوجود سرعت و سهولت استفاده دارای معایبی هستند. برای مثال رنگ جوهر کاغذهای حرارتی پایداری زیادی ندارد و از طرف دیگر برای فروشگاه‌های پرتراکنش تعویض پیوسته رل کاغذ می‌تواند کمی آزار دهنده باشد. قابلیت خروجی به چاپگر دوم نه تنها فروشنده را قادر می‌سازد در صورت بروز مشکل فنی در چاپر سرخود دستگاه به کار خود ادامه دهد، می‌تواند در مواقع مورد نیاز به سرعت اقدام به چاپ با پرینتر متفاوت کند. برای بسیاریی از شرکت‌ها و سازمان‌ها که فیش چاپ‌شده خاص است می‌توان همین رسید را روی کاغذ و با فرمت خاصی چاپ گرفت. این قابلیت اهمیت فراوانی دارد. و سازمانها و شرکت‌ها را قادر می‌سازند در مدیریت رسیدها و فیش‌های کاغذی بسیاری کارآمدتر عمل کنند.

امکانات معرفی شده آخرین و تنها قابلیت‌های کارتخوان نیست، این دستگاه‌های ارزشمند مانند هر ابزار فناورانه دیگر پیوسته در حال گسترش و پیشرفت هستند. برای کسب اطلاع بیشتر در مورد امکانات و نحوه واگذاری دستگاه‌های کارت خوان همکاران ما در شرکت آیریک تجارت نصف جهان آماده پاسخگویی به سوالات و مشاوره رایگان هستند. با ما تماس بگیرید.

source: با امکاناتی که کارتخوان به شما می دهد اشنا هستید؟


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

دستگاه کارت خوان سیار

خرید کارت خوان سیار راهی جهت تسهیل تراکنش های شما... پس همین الان برای تهیه‌ کارتخوان خود اقدام کنید..

اگر میخواهید خود و مشتریانتان، خرید و فروشی آسان داشته باشید که موجب رضایت هردو و تسریع در انجام تراکنش های مالی شما شود اقدام به خرید کارت خوان سیار کنید همین الان دست به کار شوید و یک کارتخوان برای خود تهیه کنید...