تایتل قالب


پوز سیار

تأکید رسانه‌های عمومی بر ورود رمز عبور (هنگام استفاده از دستگاه کارتخوان) توسط خود مشتری، و اصرار فروشندگان مبنی بر کشیدن و وارد کردن رمز کارت توسط خودشان کم‌کم داشت به یک مناقشه خاموش حل نشده در تراکنش‌های الکترونیک تبدیل می‌شد که فناوری باز هم توانست راه حلی منطقی ارائه کرده و این مسئله را به شکلی مسالمت‌آمیز حل کند. فروشندگانی که دستگاه کارتخوان را در محدوده میز یا فضای کاری خود قرار می‌دهند تا کشیدن کارت الزاماً توسط مشتری صورت گیرد، دلایل خاص خود را دارند اما متاسفانه به این دلایل کمتر توجه شده و تمام تمرکز رسانه‌ها بر روی متقاعد کردن فروشنده مبنی بر در اختیار گذاشتن کامل دستگاه کارتخوان پیش‌روی مشتریان است. در این مطلب به بررسی برخی از این دلایل و راه حل آن از منظر فن آوری می‌پردازیم.

چرا فروشنده‌ها تمایل دارند خودشان کارت بکشند و رمز عبور مشتری را وارد کنند؟

بسیاری از مشتریان هنوز نمی‌توانند مبالغ خرد را دقیق وارد کارت خوان کرده و به اصطلاح کارت بکشند. کما این که هنوز بسیاری از مردم در پر کردن فرم‌های بانکی با عدد مورد نظر خود به ریال همین مشکل را دارند که عمدتاً به تعداد صفرهای مبالغ مذکور برمی‌گردد. گاهی یک صفر کمتر یا بیشتر هنگام کارت کشیدن مشتری و فروشنده را به دردسر جدی می‌اندازد خصوصاً که روند تراکنش‌های یک فروشگاه خرد و تعداد آنها هم زیاد باشد. از دیگر دلایل این که فروشنده تمایل دارد دستگاه کارت خوان سیار در محدوده فعالیت شخصی خودش قرار داشته باشد می‌توان به تفکیک حساب‌های متصل به کارت اشاره کرد. معمولا فروشنده‌ها بیش از یک یا دو دستگاه کارتخوان دارند که ممکن است تفکیک تراکنش برای آنها در خرید‌های متفاوت مهم باشد. بر همین اساس فروشنده ترجیح می‌دهد به لحاظ برنامه مالی هر خرید را با دستگاه خاص مد نظر خود انجام دهد. دلایل دیگری هم هست، مثلا به لحاظ این که فروشنده هزینه بابت دستگاه کارتخوان پرداخت می‌کند ممکن است به لحاظ روانی آن را ابزاری شخصی تلقی کند و استفاده از آن را به دیگران واگذار ننماید. اگر شما به هر دلیل تمایل دارید خودتان کارت بکشید، کافیست با تهیه یک دستگاه پین‌پد مشکل پرسیدن و وارد کردن رمز عبور از مشتری را برای همیشه حل کنید.

دستگاه پین‌پد چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه پین ‌پد (Pin Pad) یک صفحه کلید خارجی است که به دستگاه کارتخوان متصل شده و در مقابل مشتری قرار می‌گیرد. فروشنده بعد از کشیدن کارت و وارد کردن مبلغ، نیازی نیست که رمز عبور را از مشتری بپرسد، مشتری علاوه بر مشاهده قمیت بر روی نمایشگر کوچکی که روی دستگاه پین‌ پد هست، می‌‌تواند رمبز عبور را وارد کرده و فرایند خرید را تکمیل کند. بوسیله این دستگاه نه تنها امنیت حساب مشتری تآمین می‌شود بلکه دستگاه پوز همچنان در اختیار فروشنده خواهد بود. دستگاههای پین‌پد قابلیت اتصال به انواع کارتخوان‌های موجود در بازار را دارا می‌باشند با این حال تهیه این وسیله کارآمد همچنان توسط شرکت‌های ارائه کننده خدمات کارتخوان انجام می‌شود. اگرچه از دستگاههای پین‌پد صرفا برای وارد کردن مرز عبور استفاده می‌شود به کمک این ابزار می‌توان امکاناتی نظر خرید شارژ، تغییر رمز عبور، دریافت مانده حساب و غیره را نیز دریافت کرد.

تاثیر روانی وجود دستگاه های پین‌پد کمتر از وجود کارت خوان سیار نیست. فروشنده معمولا کارتخوان را برای خودش و انجام تراکنش تهیه می‌کند اما پین‌پد ابزاری است برای احترام به حریم شخصی مشتری. این دستگاه کوچک را می‌توان احساسی‌ترین ابزار تراکنش الکترونیک نامید. وسیله‌ای که به لحاظ فنی الزامی به نظر نمی‌رسد اما وجود آن در هر فروشگاه نشان توجه به مشتری و تکریم اوست. با تهیه دستگاه پین‌پد و قرار دادن آن مقابل مشتری برای ورود رمز عبور نه تنها بروز‌تر از سایر فروشنده‌ها هستید، عملاً فروش و مراجعه بعدی مشتری را افزایش خواهید داد. شرکت آیریک تجارت نصف جهان آماده است برای تهیه انواع دستگاه‌ کارتخوان و لوازم جانبی مربوطه کسب و کار شما را همراهی کند. جهت مشاوره رایگان با همکاران ما تماس بگیرید.

source: دستگاه pin pad: از قابلیت‌های پر کاربرد کارتخوان


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

دستگاه کارت خوان سیار

خرید کارت خوان سیار راهی جهت تسهیل تراکنش های شما... پس همین الان برای تهیه‌ کارتخوان خود اقدام کنید..

اگر میخواهید خود و مشتریانتان، خرید و فروشی آسان داشته باشید که موجب رضایت هردو و تسریع در انجام تراکنش های مالی شما شود اقدام به خرید کارت خوان سیار کنید همین الان دست به کار شوید و یک کارتخوان برای خود تهیه کنید...