تایتل قالب


کارتخوان

رشد کردن در یک کسب و کار با ملاک و معیارهایی که از منابع غیرقابل استناد بدست می‌آید ممکن نیست. اگر قرار است در مورد مزیت‌ها و معایب یک وسیله مثل دستگاه کارتخوان بیشتر بدانید بهتر است بین اطلاعات واقعی و حجمه‌های بی‌اساسی که در شکبه‌ای اجتماعی یا پچ پچ کوچه بازاری گفته و شنیده می‌شود تفاوت قائل بود. گاهی برخی شایعات آنچنان قوت می‌گیرد که تشخیص بی‌اساس بودن آن تنها به‌واسطه تحقیق مستقیم و مستند امکان‌پذیر است. در این مطلب به مهمترین تصورات اشتباهی که در مورد دستگاه کارت خوان وجود دارد پرداخته‌ایم که شناخت آنها برای هر کسب و کار صرف‌نظر از اندازه و نوع صنعت، لازم است.

تصور اشتباه اول: دریافت مالیات از تراکنش و گردش مالی دستگاه پوز

بسیاری از فروشندگان تصور می‌کنند که با داشتن دستگاه کارت خوان از آنها مالیات مضاعف گرفته می‌شود! برای صحت این موضوع به سراغ مستندات رسمی سازمان مالیاتی کشور رفتیم. مدیرکل دفتر روابط عمومی و فرهنگ سازی سازمان امور مالیاتی کشور رسما تاکید کرد: به پرداخت وجه کالا از طریق کارت‌های اعتباری، کارت خوان یا دستگاه‌ پوزبانکی به هیچ وجه موجب تعلق مالیات نخواهد بود. آمار و اطلاعات دستگاه پوز نشان دهنده میزان تراکنش یک مرکز فروش است نه میزان سود و درآمد. اساس مالیات میزان درآمد افراد است. تراکنش های مالی، الزما تعیین کننده میزان درآمد نیست.

متأسفانه شایعات و اخبار غیر رسمی که در رسانه‌های اجتماعی در مورد دریافت مالیات از تراکنش دستگاههای کارتخوان منشتر می‌شود باعث شده برخی فروشندگان صراحتا از مشتری درخواست دریافت وجه نقد کنند (حتا برای مبالغ بالا) و علت آن را هم دریافت مالیات اعلام می‌کنند که این موضوع کاملا اشتباه است. گاهی ممکن است سازمان‌های متولی امور مالی یا قضایی به دلایل کاملا مشخص مانند برآورد‌های آماری، صحت یک اظهارنامه یا شفافیت مالی برای موضوعی خاص به چنین داده‌هایی استناد کنند. بین صحت اطلاعات، احراز شفافیت مالی و دریافت مالیات تفاوت زیادی وجود دارد. هیچ سازمان یا ارگانی در کشور مجوز أخذ مالیات و یا کارمزد خارج از ضوابط از قبل تعیین شده را نسبت به دستگاه کارتخوان ندارد.

.تصور اشتباه دوم: تراکنش‌های کارت خوان با تأخیر به حساب ها منتقل می‌شود

یک تصادف کوچک ممکن است منجر به راه‌بندان چند ساعته یک بزرگراه یا خیابان شود اما به منزله مسدود کردن دائم یا کندی دائم روند ترافیک آن بزرگراه نیست. گاهی یک اشکال فنی با بروزرسانی مقطعی که ممکن است در سال یک بار اتفاق بیافتد ممکن است برای یک حساب یا بانک خاص ایجاد تأخیری جزئی کرده باشد که به منزله ارسال با تأخیر وجه پرداختی مشتری به حساب فروشنده نیست. معمولا تراکنش‌ها بدون تأخیر بر اساس زمانبندی اعلام شده به حساب فروشندگان واریز می‌شود.. بنابراین تأخیر با فاصله یا چندروزه مبلغ پرداختی با دستگاه کارتخوان کاملا اشتباه است و موارد خاص را نباید به کل دستگاه ها و زیرساخت‌های آن تعمیم داد. با این حال اگر نگرانی از این بابت وجود دارد می‌‌توانید با کارشناسان پشتیبان شرکت آریک تجارت نصف جهان تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

تصور اشتباه سوم: برای یک فروشگاه یک دستگاه پوز کافیست!

یک نویسنده خوب غیر ممکن است فقط یک وسیله برای نوشتن داشته باشد. دستگاه پوز سیار یک وسیله الکترونیکی ارتباط است که قابلیت انتقال داده‌های الکترونیکی بین مشتری و فروشنده را دارد. این دستگاه ممکن است به هر دلیل مثل هر ماشین دیگر زمان هایی از سرویس خارج شود. یا ممکن است که بستر ارتباطی بانکِ مربوطه امکان تراکنش را در آن لحظه نداشته باشد. در چنین مواقعی نمی‌توان به مشتری گفت که برود بعدا بیاید! یک فروشنده دوراندیش قطعا از تأثیر این ابزار مهم و تأثیرگذار بر روند فروش مطلع است. حتما چندین دستگاه متعدد برای فروشگاه خود تهیه کنید تا در مواقع قطع سرویس یا ترافیک یک بانک بتوانید روند فروش خودتان را با دستگاهی دیگر دنبال کنید.

1*JVfuxnCJmJmVH1eNR54aMg.jpeg

تصور اشتباه چهارم: برای دستگاه کارتخوان حتما باید تلفن ثابت داشت

دستگاه کارت خوان سیار جدید قابلیت اتصال از طریق کانال‌های ارتباطی متعدد فراتر از خط تلفن ثابت را دارا هستند و از طریق اینترنت یا سیم‌کارت موبایل قادر به ارتباط با مرکز داده تعریف شده می‌باشند. بر همین اساس نیاز الزامی به تلفن ثابت ندارند. اولین سری دستگاههای کارت خوان نیاز به تلفن ثابت داشتند و مدل‌های قدیمی‌تر هنگام تراکنش، مثل مودم‌های دیال‌آپ خط را اشغال نگه می‌داشت اما امروز بدون هیچ‌گونه دغدغه در این مورد می‌توانید دستگاه پوز تهیه کنید بدون این که تلفن ثابت داشته باشید.

تصور اشتباه پنجم: کارت خوان باعث افشای اطلاعات فروش می‌شود

تبادل اطلاعات بین ابزارهای الکترونیکی از رمزگذاری بسیار پیشرفته‌ای برخوردار است. حتا خودِ صاحب دستگاه پوز هم بدون تعریف دسترسی یا رمز عبور قادر نیست از تراکنش و اطلاعات مالی تبادل شده گزارش تهیه کند. شک نداشته باشید که امنیت این دستگاه به مراتب از تلفن‌های همراه امروزی اگر بیشتر نباشد، کمتر نیست. یکی از مهمترین مزیت‌های پنهان دستگاه کارتخوان، قابلیت جمع‌بندی، دسته‌بندی و محدودکردن دسترسی به اطلاعات دقیق فروش در مراکز تجاری است. فروشنده ،مراجعه کننده و حتا شرکت واگذار کننده خود دستگاه هم قادر نیست بدون اطلاعات و اجازه مستقیم صاحب دستگاه به آمار حسابها دسترسی داشته باشد، این اطلاعات تنها در بانک وجود دارد و دستگاه کارتخوان بخشی از خدمات بانک است که در محل شما مستقر شده است.

source: پنج تصور اشتباه در مورد دستگاه کارتخوان


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

دستگاه کارت خوان سیار

خرید کارت خوان سیار راهی جهت تسهیل تراکنش های شما... پس همین الان برای تهیه‌ کارتخوان خود اقدام کنید..

اگر میخواهید خود و مشتریانتان، خرید و فروشی آسان داشته باشید که موجب رضایت هردو و تسریع در انجام تراکنش های مالی شما شود اقدام به خرید کارت خوان سیار کنید همین الان دست به کار شوید و یک کارتخوان برای خود تهیه کنید...