تایتل قالب


چرا باید دستگاه پوز داشت و چگونه آن را در کمتر از دو روز فعال کنیم؟

مشخصات بهترین دستگاه پوز و راه اندازی آن تا 48 ساعت.

مزایای داشتن کارتخوان و راه اندازی آن تا 48 ساعت

آیا به سرعت و بدون دردسر به یک دستگاه کارت خوان نیاز دارید؟ چگونه در کمتر از 48 ساعت دستگاه کارتخوان داشته باشیم؟

کارتخوان

چند سالی است که کارت‌های عابر بانک جای پول نقد را گرفته است، بنابراین در هر صنفی که فعالیت داشته باشید، شما نیز به یک دستگاه کارتخوان نیاز دارید. از طرف دیگر دستگاه‌های پوز چندان کم دردسر نیستند، مخصوصا اگر از جایی تهیه شوند که ضمانت و خدمات پس از فروش لازم به شما ارائه نشود. ما به شما خواهیم گفت که چگونه و از کجا یک دستگاه کارت خوان سیار یا پوز سیار بخرید تا بتوانید از مزایایی که از این دستگاه‌ها انتظار می‌رود، بهره ببرید.

مزایای استفاده از کارتخوان

کارت خوان یا پوز (pos) برای شما چه به عنوان خریدار یک کالا یا خدمات و چه به عنوان ارائه دهنده خدمات و فروشنده این امکان را فراهم می‌آورد که بدون نیاز به وجه نقد و صرفاً با کمک کارت بانکی مبلغ مورد نظر خود را پرداخت یا دریافت نمایید.

شما به عنوان دارنده کارتخوان می‌توانید از حساب بانکی خود به عنوان صندوق فروشگاه استفاده کنید. در واقع وجه نقدی که پیش از آن از مشتری دریافت کرده و در صندوق قرار می‌دادید اکنون با کمک یک کارت بانکی و دستگاه پوز به صورت مستقیم در حساب شما قرار می‌گیرد و مسلماً این از لحاظ امنیتی بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر آن نیازی نیست در ساعات خاصی از روز برای انتقال پول به حساب خود به بانک مراجعه کنید.

هنگام استفاده از کارت خوان و کارت بانکی نیاز به شمردن پول نیست و از اشتباهات عمدی و غیرعمدی که ممکن است هنگام شمردن پول توسط مشتری یا فروشنده پیش بیاید، جلوگیری می‌شود. نکته مهم‌تر اینکه احتمال دریافت اسکناس یا چک پول تقلبی از بین می‌رود.

با استفاده از دستگاه پوز یکی از واسطه‌های انتقال دهنده میکروب و آلودگی یعنی اسکناس حذف می‌شود.

نکته دیگر اینکه مشتری بعد از پرداخت بدهی خود با کمک کارت بانکی، رسید دریافت کرده و مبلغ پرداختی ثبت می‌گردد.

با استفاده از دستگاه‌ کارت خوان سیار یا پوز سیار سرعت معامله افزایش یافته و کسب و کارها گسترش می‌یابد؛ البته به شرطی که از انواع مختلف این دستگاه در جای درست خود استفاده شود.

انواع دستگاه پوز

1. دستگاه پوز سیار: اگر یک کسب و کار کوچک دارید، اگر کسب و کارتان مکان ثابتی ندارد و هنگام کار و انجام معاملات از مکانی به مکان دیگر جابه جا می‌شوید و حتی اگر یک صندوق قرض الحسنه خانوادگی یا دوستانه داشته و نیاز است ماهانه اعضای صندوق مبلغی را به حساب مشترک‌تان واریز کنند، حتما به یک کارت خوان سیار نیاز پیدا خواهید کرد. دستگاه پوز سیار از طریق اینترنت فعال یک سیم‌کارت اعتباری کار کرده و باتری‌های قابل شارژ دارد. در صورت استفاده از آن نه به خط تلفن ثابت و نه به وای فای و نه حتی به برق شهری نیاز دارید.

2. پوز تلفنی یا dialup: این نوع دستگاه از متداول‌ترین دستگاه ‌های کارت خوان است که بیشتر در فروشگاه‌هایی استفاده می‌شود که تعداد تراکنش زیادی ندارند. این دستگاه باید به یک خط تلفن وصل شود و در صورت عدم وجود خط تلفن یا قطع شدن آن کارایی خود را از دست می‌دهد.

3. دستگاه پوز اینترنتی یا وای فای: نوع جدیدتری از دستگاه‌های کارتخوان، دستگاه پوزهای اینترنتی هستند که نسبت به کارت خوان تلفنی برای تراکنش‌های بیشتر مناسب هستند. این نوع دستگاه به شبکه وای فای متصل شده و برای کار با آنها نیاز به خط تلفن نیست. همچنین از چند دستگاه می‌توان در یک محل استفاده نمود.

4. پوز بلوتوثی: این نوع دستگاه، نوعی دستگاه کارتخوان اینترنتی به حساب می‌آید که تا فاصله محدودی می‌تواند نقش کارتخوان سیار را بازی کند. ویژگی که در مورد این نوع دستگاه باید مورد توجه قرار داد، برد جابجایی آن است.

5. دستگاه پوز کامپیوتری: در فروشگاه‌های بزرگ بسیاری از عملیات‌های بانکی و همچنین ارائه فاکتور خرید به کمک اتصال این نوع دستگاه به کامپیوتر انجام می‌شود.

مشکلات استفاده از دستگاه‌ کارتخوان

استفاده از دستگاه پوز به کسب و کار شما رونق و اعتبار می‌بخشد، البته به شرطی که خیالتان از بابت خدمات پس از فروش آسوده باشد. سرعت کار دستگاه‌های کارتخوان در فروشگاه‌ها، کمبود دستگاه‌ پوز سیار مناسب و پیشرفته و عدم ارائه خدمات پس از فروش مناسب می‌تواند برای یک دارنده دستگاه کارت خوان مشکلاتی ایجاد کند؛ در واقع کمتر شرکتی است که به سادگی دستگاه‌های خراب را تعمیر یا تعویض کند، اما شما می‌توانید با خرید از شرکت‌های معتبر از این مشکلات پیشگیری کنید. آیریک تجارت از بزرگترین شرکت‌ها در این حوزه است و شما به سادگی با مراجعه به فروشگاه اینترنتی آیریک شاپ می‌توانید بهترین و جدیدترین دستگاه‌های کارتخوان سیار و ثابت را با قیمت مناسب خریداری کنید. دستگاه پوز شما در عرض 48 ساعت فعال شده و خیالتان از بابت پشتیبانی نیز راحت خواهد بود.

نکته آخر در خرید دستگاه کارت خوان

گاهی بود یا نبود یک دستگاه کارت خوان می‌تواند به راحتی روی تصمیم مشتری مبنی بر خرید از شما یا رقیبتان تاثیر بگذارد. اما آنچه که در این میان اهمیت دارد انتخاب دستگاه مناسب با نوع معاملات و نیازهای شماست. برای مثال اگر یک فروشگاه اینترنتی هستید که درب خانه پول اجناس خود را دریافت می‌کنید، مسلماً یک کارتخوان سیار برایتان مناسب خواهد بود و اگر فروشگاه‌تان بزرگ و رو به گسترش است یک کارت خوان کامپیوتری ممکن است بیشتر به کارتان بیاید. در هر صورت به یاد داشته باشید ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی در این‌گونه خریدها از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع: چرا کارتخوان؟ بود و نبود آن فرق زیادی دارد؟


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

دستگاه کارت خوان سیار

خرید کارت خوان سیار راهی جهت تسهیل تراکنش های شما... پس همین الان برای تهیه‌ کارتخوان خود اقدام کنید..

اگر میخواهید خود و مشتریانتان، خرید و فروشی آسان داشته باشید که موجب رضایت هردو و تسریع در انجام تراکنش های مالی شما شود اقدام به خرید کارت خوان سیار کنید همین الان دست به کار شوید و یک کارتخوان برای خود تهیه کنید...